vrijdag 21 februari 2014 |
Categorie:
televisies
Tags: smart-tv
Tags: smart-tv
Samsung heeft meer dan een kwart van de wereldwijde markt voor smart-tv's in handen. Samen met concurrenten Sony en LG komt het totale marktaandeel smart tv's van deze drie televisiefabrikanten zelfs op meer dan de helft uit. Dit blijkt uit cijfers van Strategy Analytics over het vierde kwartaal van 2013.
Samsung is wereldwijd de grootste speler op de markt voor slimme televisies, de zogenaamde 'smart-tv's'. De technologiefabrikant bezit meer dan een kwart van de totale markt wereldwijd. Het exacte marktaandeel van Samsung ligt op 26,4 procent. Op de tweede plaats komt LG met een marktaandeel van 14,4 procent en als derde volgt Sony met een aandeel van 14,3 procent. Gezamenlijk bezitten deze drie bedrijven dus meer dan de helft van de totale markt voor slimme televisies.
Een smart-tv is een televisie die aangesloten is op internet. De internetverbinding maakt het mogelijk applicaties als Youtube, nieuws of uitzending gemist op de televisie te gebruiken. Afhankelijk van het model televisie is het dus mogelijk gemiste programma's direct op tv terug te kijken, een Youtube filmpje af te spelen of zelfs te chatten via Skype.
De laatste jaren worden smart tv's steeds populairder. Een steeds groter aandeel van het totale verkochte aantal televisies is een smart-tv. Momenteel is ongeveer 40 procent van alle verkochte televisies een smart tv, de verwachting is dat dit percentage in 2017 zelfs rond de 73 procent zal bedragen.
Samsung is wereldwijd de grootste speler op de markt voor slimme televisies, de zogenaamde 'smart-tv's'. De technologiefabrikant bezit meer dan een kwart van de totale markt wereldwijd. Het exacte marktaandeel van Samsung ligt op 26,4 procent. Op de tweede plaats komt LG met een marktaandeel van 14,4 procent en als derde volgt Sony met een aandeel van 14,3 procent. Gezamenlijk bezitten deze drie bedrijven dus meer dan de helft van de totale markt voor slimme televisies.
Smart tv
Een smart-tv is een televisie die aangesloten is op internet. De internetverbinding maakt het mogelijk applicaties als Youtube, nieuws of uitzending gemist op de televisie te gebruiken. Afhankelijk van het model televisie is het dus mogelijk gemiste programma's direct op tv terug te kijken, een Youtube filmpje af te spelen of zelfs te chatten via Skype.
De laatste jaren worden smart tv's steeds populairder. Een steeds groter aandeel van het totale verkochte aantal televisies is een smart-tv. Momenteel is ongeveer 40 procent van alle verkochte televisies een smart tv, de verwachting is dat dit percentage in 2017 zelfs rond de 73 procent zal bedragen.
Laat een reactie achter bij dit nieuwsbericht:
Om een reactie te kunnen plaatsen dient u eerst in te loggen.
Heeft u nog geen account op Mediaplaats.nl? Maak er dan snel een aan en maak kans op een iPad!
Reacties op dit artikel: