Nederland betaalt 21 miljoen te veel voor bellen

14 Mar 2014
Categorie: mobiele telefoons
Tags: abonnement, provider, telecom
Maandelijks betalen Nederlanders 21 miljoen euro te veel aan kosten voor mobiel bellen. Dit is het gevolg van afronding van gesprekken op hele minuten in plaats van seconden die telecomproviders hanteren. De Nederlandse consument is hier de dupe van en betaalt maandelijks gezamenlijk 21 miljoen euro aan ongebruikte belseconden te veel, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.

Uit het onderzoek blijkt dat consumenten in Nederland maandelijks betalen voor 323 miljoen belminuten die ze niet gebruikt hebben. Hiervoor wordt ruim 21 miljoen euro doorberekend aan de klant. Uit eerder onderzoek van de consumentenbond bleek al dat telecomproviders ruim 68 miljoen euro verdienden aan ongebruikt beltegoed dat niet meegenomen kan worden naar de volgende maand. Deze 21 miljoen euro per maand komt hier dus nog bovenop.

Telecomproviders blijven afronden op minuten



Het is niet de eerste keer dat afronden op seconden ter discussie staat. Vorig jaar al bleek dat providers niets zien in het afronden van gesprekken op seconden. In januari dat jaar werd het voor telecomproviders verplicht minimaal één abonnement te bieden waarbij de consument wél per seconde kan afrekenen. In de praktijk blijkt echter dat de meeste providers dit voor slechts één merk doorvoeren, waardoor het overgrote deel van Nederland nog altijd afgerekend wordt per minuut. Bij slechts 14 procent van de abonnementen wordt nu afgerond op seconden.
Deel dit bericht:     
| | Meer netwerken

Laat een reactie achter bij dit nieuwsbericht:

Om een reactie te kunnen plaatsen dient u eerst in te loggen.

Heeft u nog geen account op Mediaplaats.nl? Maak er dan snel een aan en maak kans op een iPad!

Reacties op dit artikel:

Er zijn op dit moment nog geen reacties bij dit bericht geplaatst.
Telecom & GPS
Beeld en geluid
Foto- & videocamera
Computers & Software
Audio & video
Entertainment
Huishouden